Układ kierowniczy

 

Końcówka drążka kierowniczego wymiana

od 100

Drążek kierowniczy wymiana pojedyncza

od 150

Drążek kierowniczy wymiana przy wykręconej końcówce

od 100

Płyn hydrauliczny w układzie wspomagania wymiana

od 200

Zbieżność kół osi przedniej

 200 zł

Zbieżność kół osi przedniej i tylnej

300

Zbieżność kół wraz z pełną geometrią przodu i tyłu

400


Większość aut małych i kompaktowych ma regulację tylko przedniej osi.

W Autach klasy średniej i premium, oraz auta sportowych można spotkać pełną regulację

przedniej i tylnej osi ( 4 parametry ) choć nie jest to regułą.

Natomiast zazwyczaj zdarza się że w aucie w którym występuje kilka parametrów które można regulować regulacji wymaga tylko przednia oś.

 

Zawieszenie

 

Tuleje wahacza wymiana na samochodzie bez użycia prasy

od 120 zł

Wahacz zawieszenia koła wymiana łatwy dostęp

od 150

Wahacz zawieszenia koła wymiana trudny dostęp

od 200

Tuleje wahacza wymiana przy użyciu prasy na wyjętym wahaczu

50

Sworzeń wahacza wymiana na samochodzie bez demontażu wahacza

od 150

Sworzeń wahacza wymiana na wyjętym wahaczu

od 50

Sworzeń wahacza wymiana wiążąca się z demontażem wahacza (wahacz nitowany)

od 300

Poduszka stabilizatora wymiana ( para )

od 100

Łącznik stabilizatora wymiana

od 70 zł

Tylna belka typu PSA wymiana

od 800 zł

Tylne zawieszenie wymiana wahaczy i metalowo-gumowych silenbloków stawka r/h

280 zł r/h

 

Łożyska kół

 

Łożysko koła wymiana przy użyciu prasy z demontażem zwrotnicy 

od 300 zł

Łożysko koła wymiana bez użycia prasy

od 250

Piasta koła z łożyskiem wymiana

od 200

Piasta koła wymiana z użyciem prasy

od 250

 

Oleje, filtry, płyny eksploatacyjne

 

Olej w silniku + wym filtra oleju  wymiana bez ściągania skomplikowanych osłon

150

Olej w silniku wymiana i ściągnięcie skomplikowanej osłony

200 

Filtr wymiana łatwy dostęp

35

Filtr wymiana trudny dostęp

od 80

Filtr paliwa ON wymiana z odpowietrzaniem układu paliwowego

od 80

Płyn chłodzący silnika wymiana

od 150 

 

Elementem który bezpośrednio wpływa na żywotność silnika

jest częstotliwość i jakość wymiany oleju i filtrów.

Pomimo iż wielu producentów aut zawzięcie twierdzi iż ich silniki zalane olejem LONG LIFE mogą przejechać od wymiany do wymiany nawet

40 000 km powoduje to że po 2, 3 wymianie oleju czyli przebiegu 80 000 - 120 000 km silnik zaczyna mieć wyraźne zużycie objawiające się głośniejsza pracą, nadmiernym zużyciem oleju i co gorsza metalicznymi opiłkami które pojawiają się na dnie misy olejowej.

Opina w śród użytkowników aut mówiąca o tym iż dzisiejsze silniki

są znacznie mniej żywotne od starszych konstrukcji ma bezpośredni związek z interwałami olejowymi.

Zdarzają się nowoczesne benzynowe małolitrażowe silniki o dość dużych mocach, które robią naprawdę imponujące przebiegi dzięki częstszym wymianom oleju nie przekraczającym 20 000 km. Natomiast w silnikach wysokoprężnych maksymalny okres pomiędzy wymianami nie powinny przekraczać 15 000 km.

Dla starszych silników o przebiegach przekraczających 200 000 km zaleca się skrócić te interwały o 5 000 km czyli dla silników benzynowych

max 15 000 km, a dla silników wysokoprężnych 10 000 km.

Zalecane oleje w naszej firmie to oleje MOTUL.

Są to najlepsze oleje dostępnymi na rynku, a które codzienne testy przechodzą w motosporcie gdzie nie mają sprzyjających warunków pracy, pomimo tego dają rade i zabezpieczają silnik przed zatarciem nawet

w tak skrajnych warunkach.

 

Silnik i osprzęt silnika

 

Rozrząd kpl. silnik 8 zaworowy łatwy dostęp wymiana

od 600 zł

Rozrząd kpl. silnik 8 zaworowy trudny dostęp wymiana

od 800

Rozrząd kpl. silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach łatwy dostęp wymiana 

od 900

Rozrząd kpl. silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach trudny dostęp wymiana

od 1200

Rozrząd kpl. silnik o skomplikowanej konstrukcji wymiana stawka r/h

od 280 zł r/h

Uszczelniacz pod kołami rozrządu przy zdemontowanym rozrządzie

od 50

Pompa wody osobno poza rozrządem wymiana

od 250

Pompa wody napędzana z rozrządu lub wymagającej demontażu rozrządu wymiana 

80% kpl rozrz

Alternator wymiana

od 200

Rozrusznik wymiana

od 200

Świeca zapłonowa wymiana

od 30

Świeca żarowa wymiana

od 50

Cewka zapłonowa pojedyncza wymiana

od 50

Cewka zapłonowa zespolona wymiana 

od 100

Przewody zapłonowe wymiana

od 100

Chłodnica silnika wymiana

od 300

Termostat chłodziwa silnika wymiana

od 200

Głowica silnika wymiana silnik o prostej konstrukcji łatwy dostęp z wymianą rozrzadu

od 1200

Głowica silnika wymiana silnik o prostej konstrukcji trudny dostęp

280 zł r/h

Głowica silnika wymiana silnik o skomplikowanej konstrukcji stawka r/h

280 zł r/h

Remont silnika zależny od konstrukcji stawka r/h

280 zł r/h

Pozostałe elementy osprzętu silnika stawka r/h           

280 zł r/h

Wymiana silnika kpl. 

od 1500

 

Układ napędowy

 

Klocki hamulcowe na czyste i sprawne zaciski kpl. wymiana

150 zł/kpl

Klocki przy czyszczeniu jarzm i prowadników kpl. wymiana

180 zł/kpl

Tarcze hamulcowe i klocki z czyszczeniem jarzm, prowadników i piasty wymiana

od 280 zł/oś

Bębny hamulcowe wymiana bez rozbierania szczęk

od 150

Regeneracja kpl zacisku hamulcowego

od 250

Linki hamulca ręcznego wymiana

od 100

Szczęki hamulca ręcznego  wymiana

od 250

Przewód hamulcowy elastyczny  wymiana

od 100

Przewodów hamulcowych miedziany wymiana

200 zł m/b

Płyn hamulcowy  wymiana

od 200

Wymiana prowadników zacisku

od 150 zł /szt

 

Obsługa skrzyń biegów

 

Olej w manualnej skrzyni biegów wymiana przy dostępie do korków spustowych

od 200

Olej w manualnej skrzyni biegów przy braku dostępu do korków lub potrzebie demontażu misy

od 350

Olej w ASB bez filtra wymiana wymiana statyczna

od 300

Olej w ASB z wymianą filtra pod misą olejową lub pokrywą wymiana wymiana statyczna

od 450 zł

dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ( filtr oleju zewnętrzny ) + olej w zależności od zaleceń producenta auta.

od 500

dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ( filtr oleju wewnątrz skrzyni, a jego      wymiana wymaga demontażu misy olejowej ) + filtr + uszczelka + olej w zależności od zaleceń producenta auta.

od 800

 

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów zalecana jest w okresach nie dłuższych niż:

co 60000 km / 3 lata dla skrzyń biegów klasycznych i DSG.

co 30000 km / 3 lata dla skrzyń bezstopniowych CVT

 

Przeciąganie interwału wymiany oleju powoduje bezpowrotne zużycie elementów

w skrzyni biegów, co objawią się poszarpywaniem przy zmianie biegów

lub przeciąganiem obrotów na których skrzynia zmienia biegi.

Zdarza się że wielu producentów zaleca wymianę oleju w skrzyniach nawet

co 100-120 tyś km, niestety po takim okresie elementy w skrzyni biegów mogą

być mocno zużyte

i będziemy czuć w trakcie zmiany biegów poszarpywanie zwłaszcza na zimnym oleju. Niestety w wielu przypadkach wymiana oleju po takim okresie nie zawsze przywraca pełną sprawność skrzyni biegów.

 

Układ hamulcowy

 

Przegub zewnętrzny  wymiana 

od 250

Przegub wewnętrzny  wymiana

od 250

Półoś napędowa  wymiana

od 200

Łożysko na podporze półosi  wymiana

od 300

Sprzęgło kpl. bez demontażu sani zawieszenia  wymiana

od 800

Sprzęgło kpl. z demontażem sani zawieszenia  wymiana

od 1200

Koło zamachowe przy wyjętej skrzyni wymiana

od 100

Koło zamachowe z wyjęciem skrzyni i demontażem sani zawieszenia wymiana

od 1300 zł

Uszczelniacz półosi skrzyni biegów na wyjętej półosi wymiana

od 50

 

Sprężyny, amortyzatory

 

Sprężyna lub amortyzator, łożysko, podpora na Mc personie pojedyncza wymiana

od 200 zł

Mc person kpl.  (amortyzator + sprężyna + poduszka itp ) wymiana                                               

od 150 zł

Sprężyna zawieszenia tył osobna (tylne zawieszenie FORD, belka VW itp ) wymiana

od 100

Sprężyna lub amortyzator zintegrowane nie Mc person wymiana

(wielo-wahacz przód)

od 150

 

Elektromechanika:

 

Diagnostyka komputerowa odczyt błędów

120

Diagnostyka komputerowa bez jazdy z postawioną diagnozą

150

Diagnostyka komputerowa z jazdą testową

150 

Naprawa instalacji elektrycznej

280 zł r/h

Czujnik instalacji elektrycznej wymiana

min 50

 

Układ wydechowy

 

Tłumik układu wydechowego wymiana bez spawania

od 150

Elastyczny łącznik rury lub tłumik układu wydechowego wymiana wymagająca spawania

100 zł /spaw

 

Inne

 

Przegląd okresowy 37 punktów lub dedykowany do wybranego auta

od 150

Przegląd przedzakupowy

125 - 500

Sprawdzenie zawieszenia

od 50

 

Klimatyzacja samochodowa

 

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym osobowe / dostawcze w tym do 500 g. r134a

300

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym osobowe / dostawcze w tym do 500 g. r134a i ozonowanie 40 minut

350 zł

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym ciężarowe / autobusy

od 400

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym ciężarowe / autobusy + dezynfekcja ozonem

od 450

Czynnik chłodzący  r134a 100 g

30 zł / 100 g

Sprężarka klimatyzacji  wymiana

od 300

Chłodnica klimatyzacji  wymiana bez rozbierania przodu silnika

od 300

Chłodnica klimatyzacji wymiana związana z rozebraniem przodu

od 500

Parownik klimatyzacji  wymiana

280 zł r/h

Zaworek na porcie serwisowym klimatyzacji wymiana

od 50

Zawór rozprężny na ścianie grodziowej  wymiana

od 150

Dysza dławiąca w rurce aluminiowej  wymiana

od 150

Osuszacz klimatyzacji na przewodach wymiana

od 150

Osuszacz klimatyzacji przy skraplaczu wymiana

od 150 zł

Dezynfekcja kabiny ozonatorem 30-40 min.

100

Dezynfekcja kabiny ultradźwiękami

150

Dezynfekcja kabiny płynna chemiczną mieszanką bezpośrednio na parowniku

150 -200

Spawanie aluminiowej rurki                                                              

150 zł/spaw

Sprawdzenie szczelności układu azotem bez szukania nieszczelności płynem

100

Sprawdzenie szczelności układu azotem z płynem

od 150