Układ kierowniczy

 

Końcówka drążka kierowniczego wymiana

od 60

Drążek kierowniczy wymiana pojedyncza

od 100

Drążek kierowniczy wymiana przy wykręconej końcówce

od 60

Płyn hydrauliczny w układzie wspomagania wymiana

od 100

Zbieżność kół osi przedniej

120

Zbieżność kół osi przedniej i tylnej

180

Zbieżność kół wraz z pełną geometrią przodu i tyłu

240


Większość aut małych i kompaktowych ma regulację tylko przedniej osi.

W Autach klasy średniej i premium, oraz auta sportowych można spotkać pełną regulację

przedniej i tylnej osi ( 4 parametry ) choć nie jest to regułą.

Natomiast zazwyczaj zdarza się że w aucie w którym występuje kilka parametrów które można regulować regulacji wymaga tylko przednia oś.

 

Zawieszenie

 

Tuleje wahacza wymiana na samochodzie bez użycia prasy

od 80

Wahacz zawieszenia koła wymiana łatwy dostęp

od 100

Wahacz zawieszenia koła wymiana trudny dostęp

od 150

Tuleje wahacza wymiana przy użyciu prasy na wyjętym wahaczu

50

Sworzeń wahacza wymiana na samochodzie bez demontażu wahacza

od 70

Sworzeń wahacza wymiana na wyjętym wahaczu

od 50

Sworzeń wahacza wymiana wiążąca sie z demontażem wahacza

od 130

Poduszka stabilizatora wymiana

od 40

Łącznik stabilizatora wymiana

od 40

Tylna belka typu PSA wymiana

od 450

Tylne zawieszenie wymiana wahaczy i metalowo-gumowych silenbloków stawka r/h

od 200 zł r/h

 

Łożyska kół

 

Łożysko koła wymiana przy użyciu prasy z demontażem zwrotnicy 

od 250

Łożysko koła wymiana bez użycia prasy

od 150

Piasta koła z łożyskiem wymiana

od 150

Piasta koła wymiana z użyciem prasy

od 250

 

Oleje, filtry, płyny eksploatacyjne

 

Olej w silniku + wym filtra oleju  wymiana bez ściągania skomplikowanych osłon

70

Olej w silniku wymiana i ściągnięcie skomplikowanej osłony

80

Filtr wymiana łatwy dostęp

35

Filtr wymiana trudny dostęp

80

Filtr paliwa ON wymiana z odpowietrzaniem układu paliwowego

80

Płyn chłodzący silnika wymiana

100

 

Elementem który bezpośrednio wpływa na żywotność silnika

jest częstotliwość i jakość wymiany oleju i filtrów.

Pomimo iż wielu producentów aut zawzięcie twierdzi iż ich silniki zalane olejem LONG LIFE mogą przejechać od wymiany do wymiany nawet

40 000 km powoduje to że po 2, 3 wymianie oleju czyli przebiegu 80 000 - 120 000 km silnik zaczyna mieć wyraźne zużycie objawiające się głośniejsza pracą, nadmiernym zużyciem oleju i co gorsza metalicznymi opiłkami które pojawiają się na dnie misy olejowej.

Opina w śród użytkowników aut mówiąca o tym iż dzisiejsze silniki

są znacznie mniej żywotne od starszych konstrukcji ma bezpośredni związek z interwałami olejowymi.

Zdarzają się nowoczesne benzynowe małolitrażowe silniki o dość dużych mocach, które robią naprawdę imponujące przebiegi dzięki częstszym wymianom oleju nie przekraczającym 20 000 km. Natomiast w silnikach wysokoprężnych maksymalny okres pomiędzy wymianami nie powinny przekraczać 15 000 km.

Dla starszych silników o przebiegach przekraczających 200 000 km zaleca się skrócić te interwały o 5 000 km czyli dla silników benzynowych

max 15 000 km, a dla silników wysokoprężnych 10 000 km.

Zalecane oleje w naszej firmie to oleje MOTUL.

Są to najlepsze oleje dostępnymi na rynku, a które codzienne testy przechodzą w motosporcie gdzie nie mają sprzyjających warunków pracy, pomimo tego dają rade i zabezpieczają silnik przed zatarciem nawet

w tak skrajnych warunkach.

 

Silnik i osprzęt silnika

 

Rozrząd kpl. silnik 8 zaworowy łatwy dostęp wymiana

od 450

Rozrząd kpl. silnik 8 zaworowy trudny dostęp wymiana

od 550

Rozrząd kpl. silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach łatwy dostęp wymiana 

od 450

Rozrząd kpl. silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach trudny dostęp wymiana

od 600

Rozrząd kpl. silnik o skomplikowanej konstrukcji wymiana stawka r/h

od 200 zł r/h

Uszczelniacz pod kołami rozrządu przy zdemontowanym rozrządzie

od 50

Pompa wody osobno poza rozrządem wymiana

od 250

Pompa wody napędzana z rozrządu lub wymagającej demontażu rozrządu wymiana 

80% kpl rozrz

Alternator wymiana

od 200

Rozrusznik wymiana

od 150

Świeca zapłonowa wymiana

od 30

Świeca żarowa wymiana

od 40

Cewka zapłonowa pojedyncza wymiana

od 50

Cewka zapłonowa zespolona wymiana 

od 70

Przewody zapłonowe wymiana

od 70

Chłodnica silnika wymiana

od 200

Termostat chłodziwa silnika wymiana

od 100

Głowica silnika wymiana silnik o prostej konstrukcji łatwy dostęp z wymianą rozrzadu

od 1000

Głowica silnika wymiana silnik o prostej konstrukcji trudny dostęp

200 zł r/h

Głowica silnika wymiana silnik o skomplikowanej konstrukcji stawka r/h

200 zł r/h

Remont silnika zależny od konstrukcji stawka r/h

200 zł r/h

Pozostałe elementy osprzętu silnika stawka r/h           

200 zł r/h

Wymiana silnika kpl.

2000

 

Układ napędowy

 

Klocki hamulcowe na czyste i sprawne zaciski kpl. wymiana

100 zł/kpl

Klocki przy czyszczeniu jarzm i prowadników kpl. wymiana

120 zł/kpl

Tarcze hamulcowe i klocki z czyszczeniem jarzm, prowadników i piasty wymiana

od 180 zł/oś

Bębny hamulcowe wymiana bez rozbierania szczęk

od 100

Regeneracja kpl zacisku hamulcowego

od 180

Linki hamulca ręcznego wymiana

od 100

Szczęki hamulca ręcznego  wymiana

od 150

Przewód hamulcowy elastyczny  wymiana

od 70

Przewodów hamulcowych miedziany wymiana

120 zł m/b

Płyn hamulcowy  wymiana

od 150

Regeneracja prowadników zacisku

od 100 zł /szt

 

Obsługa skrzyń biegów

 

Olej w manualnej skrzyni biegów wymiana przy dostępie do korków spustowych

od 150

Olej w manualnej skrzyni biegów przy braku dostępu do korków lub potrzebie demontażu misy

od 250

Olej w ASB bez filtra wymiana wymiana statyczna

od 250

Olej w ASB z wymianą filtra pod misą olejową lub pokrywą wymiana wymiana statyczna

od 350

dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ( filtr oleju zewnętrzny ) + olej w zależności od zaleceń producenta auta.

od 500

dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ( filtr oleju wewnątrz skrzyni, a jego      wymiana wymaga demontażu misy olejowej ) + filtr + uszczelka + olej w zależności od zaleceń producenta auta.

od 650

 

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów zalecana jest w okresach nie dłuższych niż:

co 60000 km / 3 lata dla skrzyń biegów klasycznych i DSG.

co 30000 km / 3 lata dla skrzyń bezstopniowych CVT

 

Przeciąganie interwału wymiany oleju powoduje bezpowrotne zużycie elementów

w skrzyni biegów, co objawią się poszarpywaniem przy zmianie biegów

lub przeciąganiem obrotów na których skrzynia zmienia biegi.

Zdarza się że wielu producentów zaleca wymianę oleju w skrzyniach nawet

co 100-120 tyś km, niestety po takim okresie elementy w skrzyni biegów mogą

być mocno zużyte

i będziemy czuć w trakcie zmiany biegów poszarpywanie zwłaszcza na zimnym oleju. Niestety w wielu przypadkach wymiana oleju po takim okresie nie zawsze przywraca pełną sprawność skrzyni biegów.

 

Układ hamulcowy

 

Przegub zewnętrzny  wymiana 

od 150

Przegub wewnętrzny  wymiana

od 180

Półoś napędowa  wymiana

od 200

Łożysko na podporze półosi  wymiana

od 250

Sprzęgło kpl. bez demontażu sani zawieszenia  wymiana

od 550

Sprzęgło kpl. z demontażem sani zawieszenia  wymiana

od 700

Koło zamachowe przy wyjętej skrzyni wymiana

od 100

Koło zamachowe z wyjęciem skrzyni i demontażem sani zawieszenia wymiana

od 650

Uszczelniacz półosi skrzyni biegów na wyjętej półosi wymiana

od 50

 

Sprężyny, amortyzatory

 

Sprężyna lub amortyzator, łożysko, podpora na Mc personie pojedyncza wymiana

od 180

Mc person kpl.  (amortyzator + sprężyna + poduszka itp ) wymiana                                               

od 180

Sprężyna zawieszenia tył osobna (tylne zawieszenie FORD, belka VW itp ) wymiana

od 70

Sprężyna lub amortyzator zintegrowane nie Mc person wymiana

(wielo-wahacz przód)

od 150

 

Elektromechanika:

 

Diagnostyka komputerowa odczyt błędów

100

Diagnostyka komputerowa bez jazdy z postawioną diagnozą

150

Diagnostyka komputerowa z jazdą testową

200

Naprawa instalacji elektrycznej

200 zł r/h

Czujnik instalacji elektrycznej wymiana

min 50

 

Układ wydechowy

 

Tłumik układu wydechowego wymiana bez spawania

od 100

Elastyczny łącznik rury lub tłumik układu wydechowego wymiana wymagająca spawania

60 zł /spaw

 

Inne

 

Przegląd okresowy 37 punktów lub dedykowany do wybranego auta

od 120

Przegląd przedzakupowy

125 - 500

Sprawdzenie zawieszenia

od 50

 

Klimatyzacja samochodowa

 

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym osobowe / dostawcze

200

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym osobowe / dostawcze + dezynfekcja ozonem

250 zł

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym ciężarowe / autobusy

od 250

Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym ciężarowe / autobusy + dezynfekcja ozonem

od 300

Czynnik chłodzący  r134a 100 g

25 zł / 100 g

Sprężarka klimatyzacji  wymiana

od 200

Chłodnica klimatyzacji  wymiana bez rozbierania przodu silnika

od 200

Chłodnica klimatyzacji wymiana związana z rozebraniem przodu

od 300

Parownik klimatyzacji  wymiana

200 zł r/h

Zaworek na porcie serwisowym klimatyzacji wymiana

od 30

Zawór rozprężny na ścianie grodziowej  wymiana

od 150

Dysza dławiąca w rurce aluminiowej  wymiana

od 100

Osuszacz klimatyzacji na przewodach wymiana

od 150

Osuszacz klimatyzacji przy skraplaczu wymiana

od 150 zł

Dezynfekcja kabiny ozonatorem 30-40 min.

100

Dezynfekcja kabiny ultradźwiękami

150

Dezynfekcja kabiny płynna chemiczną mieszanką bezpośrednio na parowniku

150 -200

Spawanie aluminiowej rurki                                                              

80 zł/spaw

Sprawdzenie szczelności układu azotem bez szukania nieszczelności płynem

60

Sprawdzenie szczelności układu azotem z płynem

od 80