Końcówka drążka kierowniczego wymiana |
od 60 zł |
Drążek kierowniczy wymiana pojedyncza |
od 100 zł |
Drążek kierowniczy wymiana przy wykręconej końcówce |
od 60 zł |
Płyn hydrauliczny w układzie wspomagania wymiana |
od 100 zł |
Zbieżność kół osi przedniej |
120 zł |
Zbieżność kół osi przedniej i tylnej |
180 zł |
Zbieżność kół wraz z pełną geometrią przodu i tyłu |
240 zł |
Większość aut małych i kompaktowych ma regulację tylko przedniej osi.
W Autach klasy średniej i premium, oraz auta sportowych można spotkać pełną regulację
przedniej i tylnej osi ( 4 parametry ) choć nie jest to regułą.
Natomiast zazwyczaj zdarza się że w aucie w którym występuje kilka parametrów które można regulować regulacji wymaga tylko przednia oś.
Tuleje wahacza wymiana na samochodzie bez użycia prasy |
od 80 zł |
Wahacz zawieszenia koła wymiana łatwy dostęp |
od 100 zł |
Wahacz zawieszenia koła wymiana trudny dostęp |
od 150 zł |
Tuleje wahacza wymiana przy użyciu prasy na wyjętym wahaczu |
50 zł |
Sworzeń wahacza wymiana na samochodzie bez demontażu wahacza |
od 70 zł |
Sworzeń wahacza wymiana na wyjętym wahaczu |
od 50 zł |
Sworzeń wahacza wymiana wiążąca sie z demontażem wahacza |
od 130 zł |
Poduszka stabilizatora wymiana |
od 40 zł |
Łącznik stabilizatora wymiana |
od 40 zł |
Tylna belka typu PSA wymiana |
od 450 zł |
Tylne zawieszenie wymiana wahaczy i metalowo-gumowych silenbloków stawka r/h |
od 200 zł r/h |
Łożysko koła wymiana przy użyciu prasy z demontażem zwrotnicy |
od 250 zł |
Łożysko koła wymiana bez użycia prasy |
od 150 zł |
Piasta koła z łożyskiem wymiana |
od 150 zł |
Piasta koła wymiana z użyciem prasy |
od 250 zł |
Olej w silniku + wym filtra oleju wymiana bez ściągania skomplikowanych osłon |
70 zł |
Olej w silniku wymiana i ściągnięcie skomplikowanej osłony |
80 zł |
Filtr wymiana łatwy dostęp |
35 zł |
Filtr wymiana trudny dostęp |
80 zł |
Filtr paliwa ON wymiana z odpowietrzaniem układu paliwowego |
80 zł |
Płyn chłodzący silnika wymiana |
100 zł |
Elementem który bezpośrednio wpływa na żywotność silnika
jest częstotliwość i jakość wymiany oleju i filtrów.
Pomimo iż wielu producentów aut zawzięcie twierdzi iż ich silniki zalane olejem LONG LIFE mogą przejechać od wymiany do wymiany nawet
40 000 km powoduje to że po 2, 3 wymianie oleju czyli przebiegu 80 000 - 120 000 km silnik zaczyna mieć wyraźne zużycie objawiające się głośniejsza pracą, nadmiernym zużyciem oleju i co gorsza metalicznymi opiłkami które pojawiają się na dnie misy olejowej.
Opina w śród użytkowników aut mówiąca o tym iż dzisiejsze silniki
są znacznie mniej żywotne od starszych konstrukcji ma bezpośredni związek z interwałami olejowymi.
Zdarzają się nowoczesne benzynowe
małolitrażowe silniki o dość dużych mocach, które robią naprawdę imponujące przebiegi dzięki częstszym wymianom oleju nie przekraczającym 20 000 km. Natomiast w silnikach wysokoprężnych
maksymalny okres pomiędzy wymianami nie powinny przekraczać 15 000 km.
Dla starszych silników o przebiegach przekraczających 200 000 km zaleca się skrócić te interwały o 5 000 km czyli dla silników benzynowych
max 15 000 km, a dla silników wysokoprężnych 10 000 km.
Zalecane oleje w naszej firmie to oleje MOTUL.
Są to najlepsze oleje dostępnymi na rynku, a które codzienne testy przechodzą w motosporcie gdzie nie mają sprzyjających warunków pracy, pomimo tego dają rade i zabezpieczają silnik przed zatarciem nawet
w tak skrajnych warunkach.
Rozrząd kpl. silnik 8 zaworowy łatwy dostęp wymiana |
od 450 zł |
Rozrząd kpl. silnik 8 zaworowy trudny dostęp wymiana |
od 550 zł |
Rozrząd kpl. silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach łatwy dostęp wymiana |
od 450 zł |
Rozrząd kpl. silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach trudny dostęp wymiana |
od 600 zł |
Rozrząd kpl. silnik o skomplikowanej konstrukcji wymiana stawka r/h |
od 200 zł r/h |
Uszczelniacz pod kołami rozrządu przy zdemontowanym rozrządzie |
od 50 zł |
Pompa wody osobno poza rozrządem wymiana |
od 250 zł |
Pompa wody napędzana z rozrządu lub wymagającej demontażu rozrządu wymiana |
80% kpl rozrz |
Alternator wymiana |
od 200 zł |
Rozrusznik wymiana |
od 150 zł |
Świeca zapłonowa wymiana |
od 30 zł |
Świeca żarowa wymiana |
od 40 zł |
Cewka zapłonowa pojedyncza wymiana |
od 50 zł |
Cewka zapłonowa zespolona wymiana |
od 70 zł |
Przewody zapłonowe wymiana |
od 70 zł |
Chłodnica silnika wymiana |
od 200 zł |
Termostat chłodziwa silnika wymiana |
od 100 zł |
Głowica silnika wymiana silnik o prostej konstrukcji łatwy dostęp z wymianą rozrzadu |
od 1000 zł |
Głowica silnika wymiana silnik o prostej konstrukcji trudny dostęp |
200 zł r/h |
Głowica silnika wymiana silnik o skomplikowanej konstrukcji stawka r/h |
200 zł r/h |
Remont silnika zależny od konstrukcji stawka r/h |
200 zł r/h |
Pozostałe elementy osprzętu silnika stawka r/h |
200 zł r/h |
Wymiana silnika kpl. |
2000 zł |
Klocki hamulcowe na czyste i sprawne zaciski kpl. wymiana |
100 zł/kpl |
Klocki przy czyszczeniu jarzm i prowadników kpl. wymiana |
120 zł/kpl |
Tarcze hamulcowe i klocki z czyszczeniem jarzm, prowadników i piasty wymiana |
od 180 zł/oś |
Bębny hamulcowe wymiana bez rozbierania szczęk |
od 100 zł |
Regeneracja kpl zacisku hamulcowego |
od 180 zł |
Linki hamulca ręcznego wymiana |
od 100 zł |
Szczęki hamulca ręcznego wymiana |
od 150 zł |
Przewód hamulcowy elastyczny wymiana |
od 70 zł |
Przewodów hamulcowych miedziany wymiana |
120 zł m/b |
Płyn hamulcowy wymiana |
od 150 zł |
Regeneracja prowadników zacisku |
od 100 zł /szt |
Olej w manualnej skrzyni biegów wymiana przy dostępie do korków spustowych |
od 150 zł |
Olej w manualnej skrzyni biegów przy braku dostępu do korków lub potrzebie demontażu misy |
od 250 zł |
Olej w ASB bez filtra wymiana wymiana statyczna |
od 250 zł |
Olej w ASB z wymianą filtra pod misą olejową lub pokrywą wymiana wymiana statyczna |
od 350 zł |
dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ( filtr oleju zewnętrzny ) + olej w zależności od zaleceń producenta auta. |
od 500 zł |
dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ( filtr oleju wewnątrz skrzyni, a jego wymiana wymaga demontażu misy olejowej ) + filtr + uszczelka + olej w zależności od zaleceń producenta auta. |
od 650 zł |
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów zalecana jest w okresach nie dłuższych niż:
co 60000 km / 3 lata dla skrzyń biegów klasycznych i DSG.
co 30000 km / 3 lata dla skrzyń bezstopniowych CVT
Przeciąganie interwału wymiany oleju powoduje bezpowrotne zużycie elementów
w skrzyni biegów, co objawią się poszarpywaniem przy zmianie biegów
lub przeciąganiem obrotów na których skrzynia zmienia biegi.
Zdarza się że wielu producentów zaleca wymianę oleju w skrzyniach nawet
co 100-120 tyś km, niestety po takim okresie elementy w skrzyni biegów mogą
być mocno zużyte
i będziemy czuć w trakcie zmiany biegów poszarpywanie zwłaszcza na zimnym oleju. Niestety w wielu przypadkach wymiana oleju po takim okresie nie zawsze przywraca pełną sprawność skrzyni biegów.
Przegub zewnętrzny wymiana |
od 150 zł |
Przegub wewnętrzny wymiana |
od 180 zł |
Półoś napędowa wymiana |
od 200 zł |
Łożysko na podporze półosi wymiana |
od 250 zł |
Sprzęgło kpl. bez demontażu sani zawieszenia wymiana |
od 550 zł |
Sprzęgło kpl. z demontażem sani zawieszenia wymiana |
od 700 zł |
Koło zamachowe przy wyjętej skrzyni wymiana |
od 100 zł |
Koło zamachowe z wyjęciem skrzyni i demontażem sani zawieszenia wymiana |
od 650 zł |
Uszczelniacz półosi skrzyni biegów na wyjętej półosi wymiana |
od 50 zł |
Sprężyna lub amortyzator, łożysko, podpora na Mc personie pojedyncza wymiana |
od 180 zł |
Mc person kpl. (amortyzator + sprężyna + poduszka itp ) wymiana |
od 180 zł |
Sprężyna zawieszenia tył osobna (tylne zawieszenie FORD, belka VW itp ) wymiana |
od 70 zł |
Sprężyna lub amortyzator zintegrowane nie Mc person wymiana (wielo-wahacz przód) |
od 150 zł |
Diagnostyka komputerowa odczyt błędów |
100 zł |
Diagnostyka komputerowa bez jazdy z postawioną diagnozą |
150 zł |
Diagnostyka komputerowa z jazdą testową |
200 zł |
Naprawa instalacji elektrycznej |
200 zł r/h |
Czujnik instalacji elektrycznej wymiana |
min 50 zł |
Tłumik układu wydechowego wymiana bez spawania |
od 100 zł |
Elastyczny łącznik rury lub tłumik układu wydechowego wymiana wymagająca spawania |
60 zł /spaw |
Przegląd okresowy 37 punktów lub dedykowany do wybranego auta |
od 120 zł |
Przegląd przedzakupowy |
125 - 500 zł |
Sprawdzenie zawieszenia |
od 50 zł |
Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym osobowe / dostawcze |
200 zł |
Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym osobowe / dostawcze + dezynfekcja ozonem |
250 zł |
Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym ciężarowe / autobusy |
od 250 zł |
Napełnienie klimatyzacji czynnikiem chłodzącym ciężarowe / autobusy + dezynfekcja ozonem |
od 300 zł |
Czynnik chłodzący r134a 100 g |
25 zł / 100 g |
Sprężarka klimatyzacji wymiana |
od 200 zł |
Chłodnica klimatyzacji wymiana bez rozbierania przodu silnika |
od 200 zł |
Chłodnica klimatyzacji wymiana związana z rozebraniem przodu |
od 300 zł |
Parownik klimatyzacji wymiana |
200 zł r/h |
Zaworek na porcie serwisowym klimatyzacji wymiana |
od 30 zł |
Zawór rozprężny na ścianie grodziowej wymiana |
od 150 zł |
Dysza dławiąca w rurce aluminiowej wymiana |
od 100 zł |
Osuszacz klimatyzacji na przewodach wymiana |
od 150 zł |
Osuszacz klimatyzacji przy skraplaczu wymiana |
od 150 zł |
Dezynfekcja kabiny ozonatorem 30-40 min. |
100 zł |
Dezynfekcja kabiny ultradźwiękami |
150 zł |
Dezynfekcja kabiny płynna chemiczną mieszanką bezpośrednio na parowniku |
150 -200 zł |
Spawanie aluminiowej rurki |
80 zł/spaw |
Sprawdzenie szczelności układu azotem bez szukania nieszczelności płynem |
60 zł |
Sprawdzenie szczelności układu azotem z płynem |
od 80 zł |